STRATEGIJA NEXTGEN GROWTH 2030

Sa svojom strategijom NextGen Growth 2030, Holcim ima viziju da postane vodeći partner za održivu gradnju, otključavajući značajne mogućnosti rasta i stvarajući izuzetnu vrednost za ljude, kupce i akcionare.
Kroz NextGen Growth 2030, Holcim će iskoristiti svoje liderstvo u održivosti kako bi obezbedio profitabilan rast u Evropi, Australiji i Severnoj Africi, dok će ubrzati rast u Latinskoj Americi, oslanjajući se na snažne tržišne temelje i trendove industrijalizacije.
Proširićemo tržišta na kojima poslujemo kroz širenje u oblasti građevinskih rešenja visoke vrednosti – od građevinskih sistema do betona visokih performansi. Strategija NextGen Growth 2030 će doprineti stvaranju vrednosti za akcionare kroz usmerena ulaganja u rast i spajanja i akvizicije koje doprinose povećanju vrednosti kompanije.
 

holcim-miljangutovic-20483-portrait-web-cropped-lowres-srgb.jpg.webp

Holcim je zahvaljujući strategiji NextGen Growth 2030 u najboljoj poziciji da iskoristi snažne megatrendove koji oblikuju budućnost građevinarstva. Ovom novom strategijom otvaramo značajne mogućnosti za dalji rast i povećanje vrednosti za akcionare.

Miljan Gutović | Generalni direktor (Chief Executive Officer)

Pokretači strategije NextGen Growth 2030

holcim_bi_moranta_tower_mex_stroke_cropped_srgb_1920x1080.png.webp
Fokusirana ulaganja u atraktivna tržišta

Sa već uspostavljenim liderskim pozicijama na ključnim tržištima, Holcim će ubrzati rast kroz organska ulaganja i spajanja i akvizicije koja povećavaju vrednost.
Kompanija će imati koristi od rastuće potražnje za svojim održivim proizvodima u Evropi, dok je u najboljoj poziciji da iskoristi rast koji proizilazi iz trendova industrijalizacije i potrebe za velikim građevinskim projektima u Latinskoj Americi.
Na tržištima Azije, Bliskog istoka i Afrike, Holcim će ostvariti korist od snažnih osnova za rast u tim regionima.

holcim_bi_woodwharf_uk_stroke_cropped_srgb_1920x1080.png.webp
Održivost kao pokretač profitabilnog rasta

Održivost će doprineti povećanju prodaje i marži, jer Holcim širi svoju ponudu održivih proizvoda prilagođenu zahtevima kupaca kroz ECOPact i ECOPlanet.
Holcim je u najboljoj poziciji da proširi koncept cirkularne gradnje, zahvaljujući svojoj razvijenoj prisutnosti u urbanim sredinama i tehnologiji ECOCycle®.
Cilj je da se do 2030. godine reciklira 20 miliona tona građevinskog i ruševinskog materijala. Kompanija će nastaviti da investira i inovira u cilju ubrzanja procesa dekarbonizacije.

holcim_bi_ellinikon_gr_stroke_cropped_srgb_1920x1080.png.webp
Proširenje ponude građevinskih rešenja visoke vrednosti

Holcim će proširiti svoju ponudu građevinskih rešenja visoke vrednosti, od temelja i podnih sistema do zidnih i krovnih konstrukcija.
Kompanija će povećati svoje tržišno prisustvo kroz nove prodajne kanale, jačanje sinergija, kao i kroz organska ulaganja i akvizicije koje doprinose rastu vrednosti.
Holcimova energetski efikasna građevinska rešenja odgovoriće na rastuću potražnju za popravkom i renoviranjem objekata.

holcim_bi_melbournemetro_aus_stroke_cropped_srgb_1920x1080.png.webp
Kultura visokih performansi i stvaranje vrednosti

Kultura visokih performansi u Holcimu proizilazi iz decentralizovanog i efikasnog poslovnog modela koji se brzo prilagođava tržišnim prilikama.
Nakon izdvajanja, Holcim će imati više od 450 osnaženih lokalnih P&L lidera u okviru tri regionalne oblasti poslovanja.
Sa ukupnim kapacitetom ulaganja procenjenim na 18 do 22 milijarde švajcarskih franaka (CHF) u periodu od 2025. do 2030. godine, Holcim će investirati u organski rast i akvizicije koje povećavaju vrednost, uz atraktivne i progresivne dividende.
Višak kapitala biće usmeren na velike strateške akvizicije i otkup sopstvenih akcija kada se za to ukaže prilika.

Ciljevi do 2030. godine za ostvarenje rasta nove generacije

FINANSIJSKI CILJEVI

3% do 5% rasta neto prodaje¹

(prosečno godišnje)

33% smanjenje potrošnje sveže vode⁶

(u odnosu na 2020. godinu)

5 400 kg CO2 neto po toni cementnog materijala.
6 1 litra vode po toni cementnog materijala.

6% do 10% rasta ponovljenog EBIT-a¹

(prosečno godišnje)

50% stopa konverzije gotovine²

(prosečno godišnje)

50% / 50% raspodela neto prodaje³⁴

između Building Materials i Building Solutions segmenata

1 U lokalnoj valuti, bez uticaja valutnih razlika i velikih M&A transakcija, koje su definisane kao prodaje ili akvizicije sa godišnjom neto prodajom većom od 200 miliona CHF.
2 Stopa konverzije gotovine predstavlja slobodan novčani tok podeljen sa ponovljenim EBITDA-om. Za strategiju nakon izdvajanja, mere su prikazane pre obračuna lizinga. 
3 Building Materials (građevinski materijali) odnosi se na cement i agregate. 
4 Building Solutions (građevinska rešenja) odnosi se na aktivnosti povezane sa građevinskim sistemima, betonom i površinskim materijalima.

ODRŽIVOST

>50% ECOPact i ECOPlanet proizvodi

u ukupnoj neto prodaji betona i cementa

Preko 20 miliona tona građevinskog i ruševinskog materijala

(3 puta veća količina recikliranog materijala u odnosu na 2024. godinu)

Manje od 400 kg CO₂ po toni cementnog materijala (Scope 1 emisije)⁵

(30% smanjenje u odnosu na 2020. godinu)